Seek, and ye shall find

En underhållande funktion hos WordPress är att man får se hur många som letat sig in på bloggen via sökmotorer – och vilka sökbegrepp de har använt. Ofta blir man vansinnigt nyfiken på vad vederbörande egentligen var ute efter, för inte fan var det min blogg i alla fall. Så, collected for your pleasure: En liten godispåse med sökningar från de senaste månaderna.

~

”Vad äter Noshörningen” Hoppas fröken blev nöjd med specialarbetet.

”Drack mania” Tysk gothrock? Svartvit undergroundserie? Transsylvansk 1400-talshärskare?

”Analys vildanden” Beklagar, men Ibsen tillhör inte min kärnkompetens. Om du inte vill diskutera hans tankar kring klonurval hos pinot noir, förstås.

”HÅRET 1990 Snälla, mejla mig på nettareegioia snabela gmail punkt com och berätta vad du var ute efter. Egentligen.

”Hösttröst” Två gånger på kort tid i mörkaste oktober. Kära du, jag hoppas verkligen du hittade vad du letade efter till slut.

”Manara Valgimigli Il giardino di Afrodite” Ännu en litteraturälskare tror sig ha fått en lyckträff på Google och möter den mer sinnligt inriktade verkligheten.

”Finare vinare vildand” Okej, jag anar vad du vill åt, men det låter bara som en barnbok av Lennart Hellsing.

”What is nettare wine?” It’s the question that drives us, the question that brought you here. You know the question just as I did, Neo.

”Järngryta 100 år gammal” Jag lovar, konstapeln, jag hittade den i joggingspåret och trodde det var gammalt skräp. Jag tittar aldrig på Antikrundan.

”Pinot noir ju” Amen.

”Château La Tour de By!” Amen!

”Tysk fisk” Det måste finnas en bra story bakom den här sökningen. Jag VILL veta.

”Vad betyder mon cher” Hoppas det var ett passionerat kärleksbrev du skulle dechiffrera, inte en delgivning från en fransk polismästare av den gamla väluppfostrade skolan.

”Ostron med mangosorbet” Tack. Men nej tack. Även om jag riskerar att hånas på matbloggar för min konservativa syn på mollusker.

”Florentinskt fan” Tja, vem är inte det så här års?

//anders

*

PS. Om du mot förmodan är trogen Nettare e gioia-läsare och plötsligt tänker ”Hallå! Det där var ju min sökning! Det är väl inget att skämta med!” ber jag ödmjukast om ursäkt. Från den här horisonten är allting roligt.

Explore posts in the same categories: prat

10 kommentarer på “Seek, and ye shall find”


  1. Huka er journalister, detta ÄR underhållning! ”Finare vinare vildand” låter som något som sonens förstaklassare hittat på… eller en ambitiös poesiklass, versmåttet skuttar fram!

  2. anders Says:

    Se upp! Innan ni vet ordet av har ni Georg Riedel i luren, bönande om att få tonsätta.

  3. Henrik Says:

    Själv hittade jag hit via Finare Vinare eller om det var Frankofilen, så jag kan tyvärr inte bidra till underhållningen.
    Det verkar å andra sidan inte behövas, tänk om någon som Nettares egen Anders fick ersätta Peter Settman, då skule jag kolla Idrottsgalan.
    Apropå ostron med mangosorbet, så öppnar det tydligen snart öppna en ny krog i Mistrals gamla lokaler i Gamla stan. Där skade tydligen servera en ”varmt geléad sorbet”.
    Jag har inget emot innovationer per se, men varmt geléad sorbet är inte vad jag vill ha mellan ostronen och noshörningen.

  4. anders Says:

    Det lär ingå i jobbet att hångla upp Charlotte Kalla, Sveriges egen Scarlett Johansson, har jag hört. Sign me up.

    Gamla Mistral hade ju en del rätt skumma idéer själva. Men jäklar vad gott det var…

  5. Frankofilen Says:

    “Ostron med mangosorbet”. Hallå, det där var ju min sökning…

    Galet underhållande, Anders. Och ännu en röst på dig på idrottsgalan.

  6. anders Says:

    Hittade du något bra recept?

    :)

  7. Frankofilen Says:

    Nä, jag fick köra med ketchup som vanligt…

  8. Harald Says:

    Ostron med mangosorbet körde vi som amuse bouche när Aquavit gästspelade på en krog jag jobbade på ;-)..å det var typ 7 år sen..

  9. anders Says:

    Hm. Efter sin tid snarare än före, alltså. I thought as much.


  10. […] and ye shall find: The sequel Ni som var med i januari vet vad det handlar om. WordPress bloggverktyg listar varje dag snällt hur folk hittat till […]


Kommentera

